måndag 14 januari 2013

DEAN IS A SUB, an essay

Jag har gjort en undersökning.
Baserad på tumblrposts och från att ha sett alla Supernatural säsonger.
Så nu ska jag skriva en uppsats om detta because reasons.
DEAN IS A SUB →



"DEAN IS A SUB", also "DEAN IS IN LOVE WITH CASTIEL"
I många Destiel fanfictions är Castiel ofta bottom och Dean top, vilket kanske är rimligt, men jag är säker på att Dean egentligen är submissive, medan Cas möjligtvis är mer dominant.
-
Varför jag tror att Dean är en sub (och bi):

  • Det första argumentet som många använder när man diskuterar detta är Rhonda Hurley. Från 5x4, när Dean skickas fem år framåt i tiden och träffar future!Dean och future!Cas (som jag bloggade om once). 2009!Dean måste bevisa för 2014!Dean att de verkligen är samma person genom att berätta något som ingen annan vet om. Han säger "Rhonda Hurley. We were, uh... 19. She made us try on her panties. They were pink. And satiny. And you know what? We kind of liked it". Says enough, right?
  • En annan grej, som kanske egentligen inte betyder något, är Dean i vissa scener i Supernatural. Till exempel;
    [Med Cassie, 1x13, X] [Med Anna, 4x10, X] [Med Lydia, 7x13, X X] osv
    I alla dessa gifs är Dean bottom.
  • I ett avsnitt, jag kommer inte ihåg vilket, så ser man Dean stå på gatan. Två tjejer och en man går förbi, och han väljer att kolla in mannen. X
Jag skulle kunna fortsätta förevigt men jag orkar inte. Yay for being lazy.
Let's go on.

Varför jag tror vet att Dean och Cas är kära:
  • Obviously, när Cas blir arg för att Dean tänker säga ja till Michael (I rebelled for this?!) och trycker upp Dean mot en vägg och börjar slå honom men Dean kan inte slå tillbaka för han vill inte skada Cas. Samma sak när John var besatt av en demon. Dean slog inte tillbaka för att han inte ville skada sin pappa. Och i Swan Song när Sam är besatt av Lucifer och slår Dean. Dean slår inte tillbaka. Han kan inte skada dem han älskar.
  • Att Dean plötsligt inte har något problem med att Cas står "lite för nära", vilket han hade förr.
  • "Cas, buddy, I need you" Dean lade bara till "buddy" för att det inte skulle låta alltför gay.
  • All the staring/shoulder grabbing. X X X X
    Jag skulle kunna fortsätta med gifs men här har vi en som summerar upp det mesta; X
-
Det finns mycket mer att ta upp but I think I proved my point.
Källor: X, X, X, X, andra tumblrposts som jag har läst tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar