måndag 7 januari 2013

Samulet tutorial part one

Jag bestämde mig för att göra en Samulet, som den Dean har i de första säsongerna av Supernatural.

Aaaand jag tyckte att jag borde göra en bildtutorial samtidigt.
Min blev inte alls lik though.
Men skitsamma.

I alla fall, vad jag använder är:
1 dl mjöl
0,5 dl olja
0,5 dl salt
0,5 dl vatten
Akrylfärg i gula och bruna nyanser
Penslar
Läderbandgrejsak

 Jag blandade ihop mjölet, oljan, saltet och vattnet till en deg (jag använde lite mer mjöl än vad det stod i receptet eftersom degen blev mer smetaktig.

Sedan tog jag en liten bit av degen (nästan allt blev över och fick slängas) och formade till en boll. 

Den bollen formade jag sedan till själva amulettgrejen.
Den ser inte riktigt ut så längre, eftersom jag fick ett ryck när jag började skriva detta och tog ut den ur ugnen för att ändra lite eftersom den blev alldeles för stor och konstig. Det är möjligt att den är ännu konstigare nu though. Och jag tror att jag brände mig på fingret.

Hursomhelst, när jag hade format den satte jag in den på en plåt i ugnen, 100 grader i 1 timme.
Och just nu är den i ugnen fortfarande, så jag lägger upp "del två" lite senare.
Yay c:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar